tisdag 19 januari 2010

Tidigare vanebildningar: Daglig motion


Imorgon kväll drar det igång, jag har anmält mig till simskola för vuxna!
Inte därför att jag hjälplöst sjunker till botten när jag trillar i plurret, det här handlar om att förfina tekniken och att lära sig de fyra simsätten. Crawl har jag aldrig behärskat, jag vevar med armarna och benen så fort jag kan och glömmer att andas, vilket gör att jag kommer ungefär 10 meter innan jag måste avbryta...

Det här med att prova på nya saker då och då tror jag är min grej. Efter en till två terminer brukar jag tröttna, mitt intresse svalnar oftast i takt med att nyhetens behag lägger sig.

Några andra sporter jag genom åren provat och tröttnat på / misslyckats i:
Ju Jutsu, karate - för enformigt, skytte - för stelt, kung fu - för jobbigt, capoeira - för ovig, schack - inte tillräckligt smart.
Alltid hittar jag något fel, oavsett vad jag ger mig på. Så jag drar slutsatsen att felet ligger hos mig själv och min oförmåga att nörda ner mig. Bättre då att vara bra på lite av varje tröstar jag mig med och fortsätter att ta för mig av livets smörgåsbord.

Min favoritmotion sedan länge är långa promenader, gärna på egen hand. Då låter jag tankarna flöda fritt, eller tar del av andras tankar i form av ljudböcker. Utveckling och kaloribränning samtidigt, snällt mot plånboken dessutom.

Ikväll blir det dock svettning i grupp till musik, väldigt kul träning det också! Beach2010-fliken är skapad (har haft samma excel-ark sedan 2002), toppformen är på väg.

2 kommentarer:

  1. Bra och spännande blogg! Gillar tanken med att ta tag o skaffa sig bra vanor. Det är inte så enkelt som det låter. Ser fram emot tips och trix på din blogg! Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Tack, kul att höra!
    Ja, nu när man är över 30 så är det hög tid att bli vuxen och sluta skylla på yttre omständigheter. Blir en intressant resa, om ett år är jag 12 vanor rikare...

    SvaraRadera