fredag 9 december 2011

Utmaning: bänkpress

Surfade runt lite igår kväll för att få lite extra motivation och fastnade på jobbochfirmas trevliga blogg under flera sena timmar (http://jobbochfirma.wordpress.com/).

Där pågår en bänkpressutmaning sedan några månader, och något sådant kan man väl inte motstå!
Bland snålbloggare är en populär strävan att nå den magiska miljonen på kontot. Nu handlar bänkpressmålet om några nollor mindre (100 kg), men det kan vara nog så ansträngande. En stark ekonomi i en stark kropp skall bo, eller nåt.

Själv tryckte jag upp 85 kg i mitten på oktober, lyckades med 90 kg i måndags och faktiskt 92,5 kg idag. Några snäpp upp till 100kg alltså, vi får se hur det går :-)

Min taktik är att gymträna varje dag på lunchen som jag brukar, och sedan maxa på bänkpressen nån gång i veckan. Är 190cm och väger 78kg, och behöver kanske lägga på mig något kilo muskler för att orka upp till 100kg.

Det är lite av en revansch det här ska ni veta, jag var i min ungdom ganska svag och inte alls nöjd med min kropp. Kanske blev lite för mycket C64 och Oboy på den tiden.

1 kommentar: