fredag 23 juli 2010

Lönebesked på gott och ont

Idag var det åter löning, ett par dagar tidigare än vanligt. Pengar in är ju alltid trevligt, speciellt eftersom det kommer innebära att jag passerar 800k vid månadsrapporten!

Lönebeskedet är samtidigt en påminnelse om att jag fortfarande är fast i systemet, byter alldeles för mycket tid mot pengar. Det som bara för 4-5 år sedan var en fantastisk trygghet har efterhand bytts mot tristess. Det har för min del gått såpass långt att jag inte längre kan falla tillbaks i konsumtionssömn och Thailandströst. Jag kommer lura systemet, slinka ut bakvägen :-)

2 kommentarer:

  1. Vilket uttryck! "konsumtionssömn och Thailandströst". Herrn är en poet!

    SvaraRadera
  2. Haha :-) tack, det var precis vad jag behövde såhär en måndagmorgon!

    SvaraRadera