fredag 17 december 2010

Siesta + tågförseningar



Saknade mina tidigare vanebildningar litegrand och tänkte därför pröva en ny.
Jag är lite av en sömntuta som brukar "varva ner" och lägga mig redan vid halvtio-tio på kvällen. Jag blir helt enkelt riktigt trött väldigt tidigt.

Med en inklämd siesta på 20-minuter efter jobbet ska man dock enligt envisa rykten klara sig med 2 timmars kortare nattsömn. Bra tänker jag, lika bra att testa. Funkar det så ser jag bara fördelar:
- Jag slipper kämpa för att hålla mig vaken till "sena" Lyxfällan-sändningen på torsdagar.
- Jag får förutom en skön tupplur efter jobbet extra tid på kvällarna, kan lägga mig vid halvtolv istället för halvtio.
- Jag kommer bättre i fas med frugans senare vanor

Jag hoppas och tror att det kommer gå vägen, det är inte så jättestora förändringar trots allt. De mest extrema polyfassovarna nöjer sig med 6 st 20-minuters tupplurar, alltså 2 timmar per dygn! Har för mig att Kramer i Seinfeld prövade på det i ett avsnitt och att det inte gick så bra :-)

Har inte så lång tid av pendling kvar nu, och jag tror inte att jag kommer sakna försenade bussar och inställda citytunneltåg. En liten tröst är att man kan utnyttja resegarantin så gott som varje dag. Snart kommer jag dock ta mig till jobbet för egna tramptag, det blir befriande!

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar