onsdag 29 december 2010

Ett litet juldilemma



Ville dryga ut inkomsterna den här månaden, så jag rimmade lite och vann en iPhone 4. En trevlig liten pryl som man kan göra en massa nyttigt och onyttigt med.

Nu till själva dilemmat...
Mitt förnuftiga framtida jag vill sälja och inkassera en slant (det var ju ändå en Android jag hade tänkt mig egentligen). Mitt slumrande pryltokiga jag börjar däremot kasta glupska blickar på kartongen (lite skoj ska man väl få unna sig).

Om en månad börjar jag på nytt jobb och kommer antagligen få en ny telefon ändå, kanske bättre att låta inkomstsidan få ett tillskott på några tusen.
Slösa bjuder på ordentligt motstånd, men Spara leder matchen.

Hur mycket la ni förresten på julklappar i år? Själv landade jag på ungefär 1500kr, en bra bit under de 2700 kr jag förväntades spendera som god svensk konsument. Jag känner mig lite utshoppad emellanåt. Har ni inte hört talas om Utshoppningssyndromet tidigare kan ni läsa mer här.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker personligen Iphone är den absolut bästa telefonen på marknaden. Du skulle absolut ha mycket nöje och nytta med den.
    Men eftersom du faktiskt får en ny telefon när börjar på ditt nya jobb så är det ju totalt onödigt att amvända dig av den..
    Ut på blocket, Casha in och köp aktier är min rekommendation.

    SvaraRadera
  2. Gjorde som du sa och cashade in några sköna slantar... Aktier vågar jag mig inte på riktigt, brukar alltid gå back när jag försöker :-(

    SvaraRadera
  3. Under 100 kr. Jo, det är säkert! Jag har inga barn och ingen flickvän, och mina föräldrar har redan allt. Så mamma fick en praktisk portmonnä (som jag för övrigt fått från firman i julklapp, färdiginslagen) samt finska tjärtabletter och pappa fick en "hemlig julklapp" (såldes av scouter på julmarknad) och visade sig innehålla en videokassett med Starsky & Hutch.

    SvaraRadera
  4. Wow! Under 100 kr, där drar du minsann ner snittet!
    Bra med hemliga julklappar, då kan man invänta reaktionen och sedan antingen ta äran eller skylla på scouterna.

    SvaraRadera