måndag 1 mars 2010

Vanebildning mars: Kvällsrutin



Jag måste börja med att erkänna att vanan med portionsstorlekarna varit i lättaste laget. Det har gått bra för det allra mesta, endast ett par gånger har det gått åt skogen. Eftersom jag varit tillåten att äta lite extra på fredagar och lördagar så har det inte känts så svårt i veckorna. Däremot har jag fuskat ibland och fixat till en efterrätt mitt i veckan, så helt smärtfritt har det inte gått.

Det har inte blivit att jag vägt eller mätt mig faktiskt. Dock tycker jag mig se en sällan skådad form i spegeln, muskeldefinitioner börjar titta fram. Om ett par månader kan det bli tal om beachform... Sannolikt har matkostnaderna också gått ner någon hundralapp eller två.

Februari är alltså till ända och därmed dags för en ny vana att ta form. Jag hämtar idén rakt av från Zen Habits, min favoritblogg sedan ett tag. Läs gärna inlägget (http://zenhabits.net/2007/02/jumpstart-your-day-night-before-evening/) så slipper jag upprepa.

Punkterna jag valt ut från Leos kvällsrutin (en del är ej applicerbara och en del är jag inte redo för ännu) :
- Köket rent (diskat, tidningar undanplockade)
- Kläderna i ordning (smutsigt i tvättkorgen, rent i garderoben, morgondagens outfit på stolen)

En stunds läsning i sängen orkar jag nog också med innan skönhetssömnen tar vid.

Nu ska jag kolla på Guldfeber, en ny serie med Erik & Mackan som ska försöka bli ekonomiskt oberoende. Tycker programledarna verkar lite störiga men ämnet ligger mig varmt om hjärtat, så jag ska ge det en chans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar